This is the body of your page.

တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမွ စမတ္ဖုန္း ထုတ္လုပ္သူ အုပ္စုႀကီးတစ္စုကို  အက္ပဲလ္ကုမၸဏီက ထိထိေရာက္ေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ ႏိုင္ပါ့မလားဟု လူတုိင္းစဥ္းစားမိခဲ့ၾကသည့္ အခ်ိန္ က သိပ္မၾကာလွေသးပါ။ အဲဒီေနာက္ ယခုတစ္ပတ္အတြင္းမွာပဲ အက္ပဲလ္ကုမၸဏီ၏ တစ္ဟုန္ထိုး ေအာင္ျမင္ေသာ ၀င္ေငြအစီ ရင္ခံစာ ထြက္ေပၚလာခဲ့သည္။ အက္ပဲလ္၏ တ႐ုတ္ေဒသ ဘ႑ာမွာ တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ျမင့္လာေၾကာင္း ယင္းအစီရင္ခံစာ၌ ေဖာ္ျပထားသည္။ အဓိကအားျဖင့္ အသစ္ ထြက္ရွိလာေသာ အိုင္ဖုန္းမ်ားေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ဒီရလဒ္က ယခုစာ၏အဖြင့္၌ ေမးထားေသာ ေမးခြန္းကို ဟုတ္ေၾကာင္း၊ မွန္ေၾကာင္း အတည္ျပဳေျဖၾကားလိုက္ျခင္းပဲ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ အက္ပဲလ္အေနျဖင့္ အသက္ေျဖာင့္ေအာင္႐ွဴႏုိင္ၿပီဟုေတာ့့ မ ဆိုလိုေသးပါ။
တ႐ုတ္စမတ္ဖုန္းထုတ္လုပ္သူမ်ားမွာ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ပဲ ႀကီးထြားလာေနၾကသည္။ မၾကာေသးမီအခ်ိန္ကအထိ အေမရိ ကန္ရွိ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ် မၾကားဖူးခဲ့ေသာ အားမာန္ပါ လွသည့္ ကုမၸဏီတစ္ခုက ဦးေဆာင္သည့္ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ တုိးတက္ေနသည့္ စမတ္ဖုန္းကေတာ့ ေရွာင္မီပဲျဖစ္ပါသည္။
ေဘဂ်င္းအေျခစိုက္ ေရွာင္မီသည္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ တြင္သာမက ကမၻာတစ္၀န္းလံုး၌ပါ ေစာင့္ၾကည့္ရ မည့္ အက္ပဲလ္ၿပိဳင္ဘက္အျဖစ္ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ေပၚထြက္လာေနသည္။ ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္က ေရွာင္ မီစမတ္ ဖုန္းေပါင္း ၆၁ သန္း ေရာင္းခ်ခဲ့ရၿပီး ယင္းပမာဏ မွာ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ကထက္ သံုးဆပို၍ ေရာင္းအား တက္လာျခင္းပင္။ ၿပီးခဲ့သည့္ ရက္သတၱပတ္အနည္း ငယ္အတြင္းက သက္တမ္းငါးႏွစ္ရွိၿပီျဖစ္ေသာ ေရွာင္မီ ကုမၸဏီသည္ ရာျဖတ္တန္ဖိုး အေမရိကန္ေဒၚလာ ၄၅ ဘီလီယံတြင္ ေထာက္ပံ့မႈအသစ္အျဖစ္ ၁ ဒသမ ၁ ဘီလီယံ တိုးျမႇင့္ခဲ့သည္။
လြန္ခဲ့သည့္ ၂ ႏွစ္တာအတြင္းက ဦးတည္ခ်က္မွာ ျပည္တြင္း ဖုန္းေရာင္းသူမ်ားအတြက္ႏွင့္ ဆမ္ေဆာင္းတို႔ အတြက္ ေစ်းကြက္ကို စိုးမိုးခ်ဳပ္ကိုင္ရန္ႏွင့္ အျခားဖုန္း ေရာင္းသူမ်ား အက်ပ္အတည္းေတြ႕ေအာင္ ျပဳလုပ္ရန္ သာျဖစ္ခဲ့ေၾကာင္း သုေတသနလုပ္ငန္းႀကီး Canalys မွ မိုဘိုင္းအဖဲြ႕ ေလ့လာသံုးသပ္ေရးအႀကီးအကဲ ခရစ္ ဂ်ဳန္းစ္က ဆုိသည္။
‘‘သူတို႔ေတြက စမတ္ဖုန္းေစ်းႏႈန္းေတြကို ေလွ်ာ့ခ်ပစ္ၿပီး မ်က္ႏွာျပင္အရြယ္အစား နဲ႔ အရည္အေသြးကို ျမႇင့္တင္လာၾက တယ္’’ ဟု ခရစ္ဂ်ဳန္းစ္က ေျပာသည္။
အိုင္ဖုန္းေစ်း ထက္၀က္မွ် ေလာက္ ေစ်းႏႈန္းျဖင့္ စမတ္ဖုန္း မ်ားကို ေရွာင္မီက ေရာင္းခ် သည္။ တ႐ုတ္လိုႏိုင္ငံတစ္ႏုိင္ငံ တြင္ေတာ့ ထိုအခ်က္ကႀကီးမား သိသာထင္ရွားသည့္ အေပး အယူ ကိစၥႀကီးတစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါ သည္။ ေစ်းမႀကီးသည့္ ဖုန္း မ်ားကို ေရာင္းခ်ျခင္းအျပင္ ေရွာင္မီ၏ မဟာဗ်ဴဟာက သူ၏ ဖုန္းမ်ားကို အြန္လိုင္း တြင္ အရင္းခံအားျဖင့္ ေရာင္းခ်ရန္ျဖစ္ခဲ့သည္။ ေစ်းႀကီးသည့္ တကယ့္အိမ္ၿခံေျမကြက္ တုိ႔ျဖင့္ ဆိုင္ဖြင့္ေရာင္းခ်မႈမ်ိဳး မလုပ္ျခင္းအားျဖင့္ အက်ိဳးအျမတ္ ကို ပိုျမႇင့္တင္မည့္ အစီအစဥ္ပဲျဖစ္သည္။
ထို႔အျပင္ ေရွာင္မီက ႀကိဳတင္မွာယူစနစ္ကိုလည္း သံုးေသး သည္။ ၀ယ္ယူသံုးစဲြသူထံမွ ေအာ္ဒါရၿပီး၊ ေငြေခ်ၿပီးမွ ဖုန္းကို ထုတ္လုပ္ျခင္းျဖစ္သည္။ မၾကာခဏ က်ဆင္းေနေသာ စမတ္ဖုန္း အစိတ္အပိုင္းမ်ား၏ ေစ်းႏႈန္းႏွင့္ဆိုလွ်င္ ဖုန္းကို အရင္ေရာင္းျခင္း ထက္ ေအာ္ဒါရၿပီးမွ ဖုန္းကိုထုတ္လုပ္သည့္ စရိတ္က ပိုသက္ သာေနသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ေရွာင္မီအေနျဖင့္ အက်ိဳးအျမတ္ ရရွိေနေၾကာင္း ေဘဂ်င္းအေျခစိုက္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလ့ လာသံုးသပ္သူမ်ားအဖဲြ႕မွ ၀မ္ဂြၽန္က ဆိုသည္။
ေရွာင္မီ၏ အမႈေဆာင္အရာရွိခ်ဳပ္ လီဂြၽန္ကိုယ္တုိင္က ႏႈိင္း ယွဥ္မႈမ်ားကို ကန္႔ကြက္တတ္ေသာ္လည္း လီဂြၽန္ကို ‘တ႐ုတ္ ျပည္၏ စတိဗ္ေဂ်ာ့ဘ္’ ဟု အမ်ားက ေခၚေ၀ၚေနၾကပါၿပီ။ ေရွာင္မီ ကုမၸဏီသည္ တ႐ုတ္သံုးစဲြသူ သန္းေပါင္းမ်ားစြာ ရရွိထားၿပီးျဖစ္ သည္။ ထို႔အျပင္ အက္ပဲလ္ကဲ့သို႔ ပင္ သူ႔ပရိသတ္မ်ားအၾကားတြင္ ခိုင္မာသည့္ အမွတ္တံဆိပ္ သစၥာေစာင့္သိျခင္းကို လက္၀ယ္ပိုင္ ဆိုင္ရရွိထားေလသည္။
‘‘ကြၽန္ေတာ့္မွာ ေရွာင္မီဖုန္း သံုးလံုးရွိတယ္’’ ဟု ေဘဂ်င္းက ဇာတ္႐ံုတစ္႐ံုမွ အေရာင္းမန္ေနဂ်ာ ေဟာင္ရန္က ေျပာသည္။
‘‘အိုင္ဖုန္းက အရမ္းေစ်းႀကီးၿပီး တန္လည္းမတန္ဘူး’’ ဟု သူက ဆုိ၏။
ယင္းအခ်က္က ကုမၸဏီႏွစ္ခုစလံုးကို ေကာင္းေကာင္း အသံုး ၀င္ေစပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ တစ္ခုခ်င္းစီက ေစ်း ကြက္၏ မတူညီေသာ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုဆီသို႔ ရည္ရြယ္၍ပဲ ျဖစ္၏။ အိုင္ဖုန္းအတြက္ အာမခံရွိမႈ ၀ယ္ယူသူမ်ားရွိေနၿပီး ေရွာင္မီအတြက္ ေစ်းႏႈန္းသတိထားသူမ်ား ရွိေနပါသည္။
‘‘ေရွာင္မီသံုးတဲ့လူထုက အဲဒီေလာက္ႀကီးလည္း အိုင္ဖုန္း သံုးသူေတြနဲ႔ မထပ္ပါဘူး။ အထူးသျဖင့္ မတူတဲ့ တံဆိပ္တစ္ခုက စမတ္ဖုန္းတစ္လံုးကို ဘယ္ေတာ့မွမ၀ယ္မယ့္ သစၥာရွိတဲ့ ေရွာင္မီ နဲ႔ အက္ပဲလ္ပရိသတ္ေတြနဲ႔ ဆုိရင္ေပါ့’’ ဟု ၀မ္ဂြၽန္က ဆုိသည္။
တ႐ုတ္စားသံုးသူအခ်ိဳ႕အတြက္မူ ေစ်းႏႈန္းစဥ္းစားျခင္းဆို သည့္ကိစၥထက္ ပိုပါသည္။ သူ႔ကိုယ္ပိုင္လြတ္လပ္မႈ၊ လံုၿခံဳမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ အက္ပဲလ္ႏွင့္ ဆမ္ေဆာင္းတို႔က အေပးအယူညိႇေန ျခင္းကို စိုးရိမ္ေၾကာင္း အသက္ (၂၇) ႏွစ္အရြယ္ ရန္က ဆုိသည္။
‘‘တ႐ုတ္စမတ္ဖုန္း ထုတ္တဲ့သူေတြကို ကြၽန္ေတာ္ ပိုယံု ၾကည္တယ္’’ ဟု သူက ေျပာသည္။
မၾကာေသးမီလမ်ားက တ႐ုတ္အစိုးရသည္ ႏိုင္ငံျခား ဟာ့ဒ္ ၀ဲႏွင့္ ေဆာ့ဖ္၀ဲထုတ္လုပ္သူမ်ားႏွင့္ အင္တာနက္လုပ္ငန္းႀကီး မ်ားအေပၚ ကန္႔သတ္တားျမစ္ခ်က္မ်ား ခ်မွတ္လိုက္ သည္။ ယင္းကဲ့သို႔ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားမွာ ဆန္း သစ္တီထြင္မႈမ်ားကို ရပ္တန္႔ေစၿပီး တ႐ုတ္ႏိုင္ငံတြင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း ပိုခက္ခဲေစေၾကာင္း အေမရိကန္ ကုမၸဏီမ်ားက ေစာဒက တက္ထားၾကပါသည္။
   ယခုထက္ထိေတာ့ ယင္းအတြက္ေၾကာင့္ အက္ ပဲလ္ကို အဟန္႔အတား အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေစပံု မေပၚေသးပါ။ တ႐ုတ္၊ တိုင္ေပႏွင့္ ေဟာင္ေကာင္တို႔ အက်ံဳး၀င္ေနသည့္ အက္ပဲလ္ကုမၸဏီ၏ Greater China ေဒသ ဘ႑ာေငြ မွာ ေအာက္တုိဘာ-ဒီဇင္ဘာ သံုး လပတ္ကာလအတြက္ စုစုေပါင္း အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၆ ဒသမ ၁ ဘီလီယံရွိခဲ့ပါသည္။ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ျမင့္တက္မႈမွာ အက္ပဲလ္အတြက္ ေဒသတြင္ အႀကီး ဆံုးရာခိုင္ႏႈန္း ခုန္တက္လာျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ႏႈိင္း ယွဥ္ၾကည့္လွ်င္ ၎၏ အေမရိကန္ဘ႑ာမွာ အေစာ ပိုင္းတစ္ႏွစ္ႏွင့္ ယွဥ္ပါက ၂၃ ရာခိုင္ႏႈန္းသာ ျမင့္တက္ ခဲ့၏။
     တ႐ုတ္ႏိုင္ငံတြင္ အက္ပဲလ္၏ ေအာင္ျမင္မႈမွာ တ႐ုတ္သံုးစြဲသူမ်ား သေဘာက်သည့္ မ်က္ႏွာျပင္  ႀကီးႀကီးစမတ္ဖုန္းမ်ားျဖစ္ေသာ iPhone 6 ႏွင့္ iPhone 6 plus ေၾကာင့္ အဓိကျဖစ္သည္။ တ႐ုတ္ သံုးစြဲသူ အမ်ားအျပားမွာ ဖုန္းမ်ားကို ၎တို႔ အဓိကအားျဖင့္ အင္တာနက္ခ်ိတ္ဆက္ေသာ ပစၥည္းအျဖစ္ သံုးစဲြၾကသည္။ ထို႔အတြက္ ႀကီးမားေသာ မ်က္ႏွာျပင္အရြယ္အစားမ်ား ကသာ ပိုအက်ိဳးမ်ား အလုပ္ျဖစ္ပါသည္။
ထို႔အျပင္ လူမႈစီးပြားေရးအ ေၾကာင္းရင္းမ်ားလည္း ရွိပါေသး သည္။ တ႐ုတ္လူဦးေရ သန္း ေပါင္းမ်ားစြာ ပိုဥစၥာေပါခ်မ္းသာ လာၿပီး လူလတ္တန္းစားမ်ား ျဖစ္လာၾကသည့္အခါ အဆင့္ အတန္းႏွင့္
အမွတ္တံဆိပ္မ်ားက ပိုမိုအ ေရးပါလာပါသည္။ အက္ပဲလ္က ယင္းအခ်က္ႏွင့္ ကြက္တိအံ၀င္ ေနေၾကာင္း ကြန္းနဲလ္တကၠသိုလ္ စီမံခန္႔ခဲြမႈႏွင့္ ဘ႑ာေရးဌာန ပါ ေမာကၡ မာရီလို ကမ္ပဲလ္လုိက ေျပာသည္။
‘‘ကယ္လီဖိုးနီးယားတြင္ ထုတ္လုပ္သည္ဆိုတဲ့ ဂုဏ္တစ္ခု ခင္ဗ်ားရမယ္ဗ်ာ။ ေရွာင္မီနဲ႔ဆုိ ရင္ စမတ္ဖုန္းတစ္လံုးရွိရင္ သံုး လို႔ရမယ့္ဟာေတြ လက္ေတြ႕သံုး လို႔ရမယ္။ ဒါေပမဲ့ အထင္ႀကီးစ ရာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး’’ ဟု ပါ ေမာကၡ မာရီလိုကမ္ပဲလ္လိုက ေျပာသည္။
ယင္းသေဘာထားအျမင္ကို ေဘဂ်င္းတြင္ေနထိုင္သည့္ အ သက္ (၂၀) အရြယ္ ကန္ယုက လည္း ထပ္ေလာင္းေျပာလာပါ သည္။
‘‘iPhone 6 ထြက္လာတုန္း က ကြၽန္မ ခ်က္ခ်င္း တစ္လံုး ၀ယ္ ပစ္လိုက္တယ္’’ ဟု ကန္ယုက ေျပာသည္။ သူ႔နားကလူေတြက ေရွာင္မီဖုန္းေတြေကာင္းေၾကာင္း သူ႔ကို ေျပာျပၾကေၾကာင္းလည္း ေျပာ၏။
သူက ဆက္လက္ၿပီး ‘‘ဒါ ေပမဲ့ ကြၽန္မကိုယ္တိုင္အတြက္ဆုိ ရင္ ကြၽန္မသူငယ္ခ်င္းအားလံုး နီးပါးက အိုင္ဖုန္းေတြကို သံုးေန ၾကတာဆိုေတာ့ ေရွာင္မီလို တ ႐ုတ္တံဆိပ္ဖုန္းတစ္လံုးကို ကြၽန္မ ကိုင္ရင္ လူေရွ႕သူေရွ႕ ထုတ္ကိုင္ ဖို႔ ကြၽန္မ ေတာ္ေတာ္ စိတ္ကသိ ကေအာက္ျဖစ္မိမွာ’’ ဟု ဆို၏။
တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ အုိင္ ဖုန္းေရာင္းအားသည္ တ႐ုတ္ ျပည္မတြင္ ႏွစ္ဆျမင့္တက္လာ ျခင္းေၾကာင့္ အိုင္ဖုန္းအသစ္မ်ား အတြက္ ႐ုတ္႐ုတ္သဲသဲ ျဖစ္မႈမွာ အလြန္သိသာလွပါသည္။ တ႐ုတ္ ျပည္မတြင္ ယူနစ္ မည္မွ်ေရာင္း ခ်ခဲ့ေၾကာင္းကိုမူ အက္ပဲလ္က မသတ္မွတ္ခဲ့ပါ။
ေလ့လာသံုးသပ္သူမ်ားအ ေခၚအေ၀ၚႏွင့္ဆိုလွ်င္ အက္ပဲလ္ ၏ ႀကီးထြားမႈကို အျပတ္အသတ္ လံုး၀ဆဲြေဆာင္မႈရွိျခင္းဟု အမႈ ေဆာင္အရာရွိခ်ဳပ္ တင္မ္ကြတ္ခ္ က သံုးႏႈန္းေခၚေ၀ၚခဲ့သည္။
‘‘ဒီသံုးလမွာ ျပည္တြင္းယွဥ္ ၿပိဳင္မႈက သိသိသာသာ ရွိေနခဲ့ၿပီး အရင္ သံုးလပတ္ေတြတုန္းက လည္း ၿပိဳင္ေနခဲ့ၾကတာပါပဲ။ ကြၽန္ ေတာ္တို႔ တကယ္ေကာင္းေကာင္း လုပ္ခဲ့တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္’’ ဟု ကြတ္ခ္က ဆိုသည္။
ၿပိဳင္ဆိုင္မႈမ်ား၏ ရလဒ္အ ျဖစ္၊ အေစာပိုင္းသံုးလပတ္က ဆုိ လွ်င္ တ႐ုတ္စမတ္ဖုန္းေရာင္းခ် သူမ်ားအၾကား နံပါတ္ (၇) ေနရာ တြင္သာ ရွိခဲ့ေသာ Cupertino, Calif ကုမၸဏီမွာ ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္ ေနာက္ဆံုးသံုးလအတြင္း စမတ္ ဖုန္းသယ္ယူပို႔ေဆာင္ျခင္းအ တြက္ နံပါတ္ (၁) ေနရာကို တက္ ခ်ိတ္ခဲ့သည္။ Canalys ၏ စစ္တမ္း အရ ေရွာင္မီက နံပါတ္ (၂) ျဖစ္ခဲ့ ၿပီး ယင္းေနာက္တြင္ ဆမ္ေဆာင္း ႏွင့္ ဟြာေ၀းတို႔ ကပ္လိုက္ေန သည္။
‘‘ဒါက အံ့မခန္းရလဒ္တစ္ခု ပါပဲ။ တ႐ုတ္စမတ္ဖုန္း ေရာင္းသူ ေတြက ႏိုင္ငံတကာမွာ ေနရာ ျမန္ ျမန္ဆန္ဆန္ ရယူေနခ်ိန္မွာ သူ တို႔မိခင္ႏုိင္ငံ ေစ်းကြက္မွာ သူတို႔ ကို အက္ပဲလ္က ေျပာင္းျပန္လုပ္ ပစ္လိုက္တယ္’’ ဟု Canalys က အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထား သည္။
၂၀၁၆ ႏွစ္လယ္တြင္ Greater China လက္လီဆိုင္ခန္း ေနရာေပါင္း ၄၀ အထိ ႏွစ္ဆျမႇင့္ တင္ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ရန္ အက္ပဲလ္က စီစဥ္ထားသည္။ ယခုလအတြင္း ယင္းေဒသ၌ စတိုင္းဆိုင္ႏွစ္ဆိုင္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ဖုန္းစတုိး ဆိုင္မ်ားမ်ား ဖြင့္ႏိုင္ေရာင္းႏိုင္ဖို႔ အတြက္ စတိုးဆိုင္အလုပ္သမား မ်ား တ႐ုတ္တြင္ ျပန္လည္အေျခ ခ်ရန္ အက္ပဲလ္က ကမ္းလွမ္းျမႇဴ ဆြယ္ထားသည္ဟု ဆုိသည္။
ယခုအခ်ိန္တြင္ အက္ပဲလ္ က ထိပ္တန္းျဖစ္ေနႏိုင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ တ႐ုတ္က အေငြ႕ပ်ံ ေပ်ာက္လြယ္၊ ေျပာင္းလဲလြယ္ ေသာ ႏုနယ္ေသာ ေစ်းကြက္တစ္ ခုသာ ျဖစ္သည္။ အက္ပဲလ္ကုမၸ ဏီအေနျဖင့္ တ႐ုတ္မွာသာမက ေစ်းႏႈန္းကို တြက္ခ်က္စဥ္းစား ေလ့ရွိသည့္ အျခားေစ်းကြက္မ်ား တြင္ပါ ၎၏ အဆင့္ကို လိုလို လားလား ေရြးခ်ယ္စရာ အမွတ္ တံဆိပ္အျဖစ္ ထိန္းသိမ္းေနခ်ိန္ မွာပင္ အဆက္မျပတ္ တီထြင္ ဆန္းသစ္ေနရပါလိမ့္မည္။ တစ္ ခ်ိန္တည္းမွာပင္ အျခားအဓိက နည္းပညာလုပ္ငန္းမ်ားကလည္း ဆက္တိုးေ၀ွ႔ေနရာလုေနၾကဦး မည္ပင္။ လာမည့္လမ်ားတြင္ ႀကီးမားသည့္ အတက္အက်၊ အ ေျပာင္းအလဲမ်ား ျဖစ္လာမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ေၾကာင္း ေလ့လာသံုး သပ္သူမ်ားက ေျပာၾကားသည္။
‘‘ထိပ္တန္းေရာင္းခ်သူေတြ ၾကားက ေစ်းကြက္ရွယ္ယာက အရမ္းကို နီးကပ္ပါတယ္။ အဲဒါ ေၾကာင့္ ေလသာလမ္းေၾကာင္းမွန္ တိုက္ခတ္ရင္ သူတို႔အကုန္လံုး ဦးေဆာင္ေနရာဆီ ေရာက္ႏိုင္ပါ တယ္’’ ဟု သုေတသနလုပ္ငန္း ႀကီး Canalys မွ မိုဘိုင္းအဖဲြ႕ ေလ့ လာသံုးသပ္ေရးအႀကီးအကဲျဖစ္ သူ ခရစ္ဂ်ဳန္းစ္က ဆိုသည္

                                                Download ►: ►''  Here ''
     
                                      www.patheinit.com
                             
Payephyokyaw(ပုသိမ္အိုင္တီ)

                                       ပုသိမ္နည္းပညာ
 
Top