တရုတ္ႏိုင္ငံထုတ္ စမတ္ဖုန္းႏွင့္ smart device ကုမၸဏီျဖစ္တဲ့ Xiaomi ဟာ ယင္းတို ့ရဲ့ ပထမဆံုး လက္ပ္ေတာ့ကို ေၾကျငာခဲ့ျပီး စလံုးေရ စလိုက္ပါျပီ။
ဒီတရုတ္နည္းပညာ ကုမၸဏီၾကီးဟာ ၎တို ့ရဲ့ စမတ္ဖုန္းအသစ္ Redmi Pro ကို စတင္ မိတ္ဆက္ဖို ့ သတင္းစာရွင္းလင္းပဲြတစ္ခုလုပ္ခဲ့ျပီး အံအားသင့္စရာေကာင္းတာကေတာ့ Mi Notebook Air ကိုပါ ခ်ျပခဲ့တာပါပဲ။ ဒီနာမည္နဲ ့ေတာ့ ရင္းႏွီးေနသလို ျဖစ္ေနမွာပါ။
လက္ပ္ေတာ့ဟာ ၁၃.၃ လက္မ နဲ ့ ၁၂.၅ လက္မဆိုျပီး အရြယ္အစားႏွစ္မ်ိဳးနွစ္စားနဲ ့ပါတယ္။ ဒီေကာင္ ရဲ့ window ကို full-HD display နဲ ့runျပီး ကိုယ္ထည္ကေတာ့ သတၳဳအျပည့္နဲ ့အုပ္ထားျပီး အားသြင္းဖို ့အတြက္ type-C USB နဲ ့ USB ေပါက္ႏွစ္ေပါက္လည္း ပါဝင္ပါတယ္။
အက္ပဲရဲ့ကီးဘုတ္လို ဆိုဒ္ျပည့္ျဖစ္ျပီး ခလုပ္တစ္ခုခ်င္းစီမွာ ေနာက္ခံအလင္းပါ ပါတယ္။
Xiaomi စမတ္ဖုန္းက ေဒတာေတြကို တဲြဖို ့ကုမၸဏီထုတ္ Xiaomi Sync ေဆာ့ဖ္ဝဲလ္ကို ၾကိဳျပီး install လုပ္ထားတာျဖစ္ျပီး Mi Band လက္ပတ္စမတ္ တစ္ခုခုကို သံုးျပီး လက္ပ္ေတာ့ကို ဖြင့္လို ့ရပါတယ္။
၁၂.၅ လက္မ ေမာ္ဒယ္အတြက္ ကနဦးေစ်းကိုေစ်းကိုေတာ့ ၃၅၉၉ ယြမ္ (၅၄၀ ေဒၚလာခန္ ့) သတ္မွတ္ ထားျပီး ပိုျပီး မ်က္ႏွာျပင္က်ယ္တဲ့ ေမာ္ဒယ္ကေတာ့ ၄၉၉၉ ယြမ္ ( ေဒၚလာ ၇၅၀ခန္ ့) နဲ ့လာပါတယ္။
ႏိုင္ငံတကာ ျဖန္ ့ခ်ိမႈ လုပ္မွာ မဟုတ္ေလာက္ေသးပါဘူး။ Xiaomi ရဲ့ ထုတ္ကုန္ေတြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား အထူူးသျဖင့္ ပထမဆံုးျဖန္ ့တဲ့ ကုန္အသစ္ေတြဆိုရင္ တရုတ္ျပည္တြင္းသီးသန္ ့ပဲ စထုတ္တာျဖစ္လို ့ပါ။ သိရ သေလာက္ကေတာ့ ၾသဂုတ္လ ၂ ရက္ေန ့မွာ တရုတ္ႏိုင္ငံထဲ ေရာင္းေတာ့မယ္လို ့ဆိုပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ကုိလည္းၾသဂုတ္လ ၁၀ ရက္ေန႕မတုိင္မီေရာက္လာနုိင္ဖြယ္ရွိပါတယ္။
Xiaomi မွာ processor အေနနဲ ့ intel Core i5 ၊ 8GB DDR4 RAM နဲ ့256GB PCle SSD အျပင္ expandable SSD slot တို ့ပါဝင္တယ္လို ့သိရပါတယ္။
ဂိမ္းေတြအတြက္ အရည္ေသြးေကာင္းမြန္တဲ့ NVIDIA GeForce 940MX graphics card တစ္ခုလည္းပါဝင္ပါတယ္။ အထူကေတာ့ 306.9 mm * 210.9 mm * 14.8 mm ရိွျပီး 1.28 kg ေလာက္ ေလးမယ္လို ့ဆိုပါတယ္။
ေမာ္ဒယ္အနိမ့္အတြက္ ပစၥည္းေဖာ္ျပခ်က္ေတြထဲမွာေတာ့ graphic ပါဝင္တဲ့ intel Core M3 Processor ၊ 4GB RAM နဲ ့expandable SSD ထဲက 128 GB တို ့လည္း ပါရိွမယ္လို ့ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
တရုတ္ကုမၸဏီကေတာ့ Mi Notebook Air ဟာ ယင္းနဲ ့အရည္အေသြးတူတဲ့ Macbook Air ထက္ (၁၃ ရာခို္္င္ႏႈန္း) ပိုပါးျပီး သူ ့ျပိဳင္ဘက္ Macbook Air ရဲ့ ေထာင့္ျဖတ္တဲ့ေဇာက္ထက္ 5.59 mm ပိုပါးလ် ( ၁၁ ရာခိုိင္ ႏႈန္း) ပါတယ္။
ျပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္က Xiaomi ရဲ့လက္ပ္ေတာ့နဲ ့ပတ္သတ္ျပီး ခန္ ့မွန္းခ်က္ေတြ အမ်ားအျပားထြက္ေပၚလာခဲ့ပါ တယ္။ ယခုေတာ့ အေကာင္အထည္လိုက္ ျပႏိုင္တဲ့ အေနထားေရာက္ေနျပီျဖစ္လို ့Xiaomi အေနနဲ ့ ဘယ္ေလာက္ အထိ ထုတ္လုပ္သြားမလဲဆိုတာကေတာ့ စိတ္ဝင္စားစရာပါပဲ။ တစ္ခုရိွတာက ကုမၸဏီဟာ ယင္းရဲ့ ေဒၚလာ ၄၅ ဘီလ်ံတန္ ထုတ္ကုန္ေတြနဲ ့ပတ္သတ္လို ့ ရုန္းကန္ေနရဆဲဆိုတဲ့ အခ်က္ပါပဲ။ ျပီးခဲ့တဲ့ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္မွာ ထုတ္ကုန္ေပါင္း သန္းေပါင္း ၇၀ေက်ာ္ ေရာင္းခ်ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီအခ်က္ကေတာ့ ေလးစားေလာက္တယ္ ဆိုေပမယ့္ ျပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္က ကုမၸဏီမွာ လက္က်န္ကုန္ေတြ မ်ားမ်ားလာျခင္းဟာ ေရာင္းအားက်ျခင္းကို ျဖစ္ေစတယ္ လို ့ေတြ ့ေနရပါတယ္။ ဒါဟာ Xiaomi ရဲ့ မူလရည္မွန္းခ်က္ရဲ့ေနာက္ကြယ္က အခ်က္တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ထပ္ေျပာ ရမယ္ဆိုရင္ Xiaomiဟာ smart home focus လို ့ဆိုတဲ့ တရုတ္ႏိုင္ငံသား ေဖာက္သည္မ်ားအတြက္ ကိုယ္နဲ ့မကြာသံုးတဲ့ ကုန္စည္ စနစ္တစ္ခု ကို တည္ေဆာက္သြားမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ကူးကေတာ့ ယခုအထိ အသီးအပြင့္မေတြ ့ရေသးပါဘူး။
ဒီရည္မွန္းခ်က္ဟာ Xiaomi ရဲ့ ဧရာမ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းၾကီးအတြက္ အဓိကေမာင္းႏွင္အားတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ Xiaomi ရဲ့ smart device ဆီခ်ဥ္းကပ္မယ့္ နည္းလမ္းကလဲြရင္ အခုလို ျပိဳင္ဘက္စီးပြားဘက္ေတြကို ထိုးေဖာက္မယ့္ ဟာ့ဒ္ဝဲလ္နဲ ့အတူ အခ်က္အလက္နဲ ့ဝန္ေဆာင္မႈ စီးပြားေရးကေနတစ္ဆင့္ Xiaomi ဟာ ယင္းရဲ့ ျပိဳင္ဘက္ေတြဆီကေန တစ္မူကဲြျပားေစမွာပါ။
တစ္ခ်ိဳ ့သူေတြကေတာ့ လက္ပ္ေတာ့ဟာ ေစ်းကြက္ထုတ္ကုန္လုိင္းမွာ သိပ္မလိုအပ္တဲ့ ကုန္စည္လို ့ျမင္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ တရုတ္လို မိုဘိုင္းလ္အဓိကအင္တာနက္သံုးစဲြတဲ့ ပရိသတ္ေတြရိွတဲ ့ေနရာမ်ိဳးမွာ ပို မလိုဘူးလို ့ျမင္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း Xiaomi ရဲ့ တရုတ္ျပည္အႏံွ ့ေဖာက္သည္ အိမ္ေထာင္စုတစ္ခုစီ ဦးတည္ထားတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္နဲ ့ေတာ့ ကိုက္ညီတယ္္လို ့ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ အနည္းဆံုးေတာ့ အင္တာနက္ ခ်ိတ္ဆက္လို ့ရတဲ့ ထုတ္ကုန္တစ္ရပ္ကို အသြင္တစ္မ်ိဳးနဲ ့ဆဲြေဆာင္လိုက္တယ္လို ့လည္း ေျပာလို ့ ရပါတယ္။